Londen

Voor Ilse’s 18e verjaardag kreeg ze een lang weekend samen met haar moeder aangeboden. Ze mocht zelf kiezen naar welke Europese stad ze zou willen gaan.
Ze koos voor Londen. In eerste instantie wilde ze rond december zodat ze de kerstsfeer wilde proeven. Helaas was haar school onduidelijk wanneer ze weer stage mocht lopen, zodat we te laat waren om te boeken. Na het aWe gaan aan boord van ons vliegtuigfronden van de 2e stage zijn we dan eindelijk naar Londen gegaan.Boven de wolken vliegen blijft bijzonder

Op donderdag 27 mei zijn we om 6 uur van huis vertrokken om met het vliegtuig van 9.25 vanaf Eindhoven Airport te vertrekken. Het was niet zo’n groot vliegtuig, waardoor je soms het gevoel had dat je in een achtbaan zat, zeker op het moment dat we in een luchtzak terecht kwamen was voor de meeste mensen niet zo plezierig. Vlak bij Londen gingen we lager vliegen, helaas door de laaghangende bewolking en nevel konden we niets zien. Veilig kwamen we op Stansted Airport aan.

Het vliegveld is niet zo groot. We hadden snel onze koffers en konden gelijk met de trein naar Londen. Dit ritje duurde zeker drie kwartier voordat we op Liverpool station aankwamen. Ja en dan begint het gelijk dat je aan de verkeerde kant van het spoor staat om met de metro naar metro station Aldgate East te gaan.
We moesten ons even orienteren waar we nu precies waren, kwam er een vrouw spontaan aan, die wel even meeliep om ons de weg te wijzen naar het hotel. very nice!!

Het uitzicht vanaf onze kamer, kan mooier maar wel aan de rustigste kant  Oud en nieuw  We zitten vlak bij de grote kantoren

Na een middagslaapje konden we er weer tegenaan en zijn we lopend de buurt gaan verkennen.

Tower Bridge  Yeoman Warder Wij zitten op een kwartier lopen van de Tower Bridge. We komen langs de Tower of London en zien de bekende, in traditionele kleding gestoken, Yeoman Warder.

Een nieuwe dag met mooi weer. We gaan een wandeling maken die begint bij Piccadilly Circus, het ronde plein waar zeven straten samen komen. Door het mooie weer lukt het niet zo goed om het beeld met Eros erop te krijgen. De grootte billboards zijn er nu goed op te krijgen.

Piccadilly Circus met het standbeeld Eros  Billboards bij Piccadilly circus

We komen langs mooie panden met boeken, chocolade, mmm. We zien verschillende winkelpassage’s.

De Burlington Arcade uit 1819. Een enorm aanbod van Cashmere, sieraden en lederwaren. Wij hebben de strenge bewakers bij de ingang helaas niet gezien. Hier gelden de oude normen, dat er niet gefloten of gezongen mag worden en men mag zich zeker niet zo snel voortbewegen dat je bij de andere gasten de indruk wekt dat je haast hebt.  Na al deze winkels zijn we wel toe aan een beetje rust van een park.

We komen bij Hyde Park. Er wordt hier veel gesport. Op het moment dat wij er zijn is er net een wedstrijd van zoveel miles hardlopen. Het is wel druk op het terras maar je hoort de drukte van de stad niet meer. Heerlijk even bijkomen. We lopen helemaal door Hyde Park heen en komen dan in het minder bekende Kensington Gardens uit. Net zo mooi, wel veel minder mensen.

Met de metro komen we uit bij de Big Ben. We lopen

langs The Houses of Parliament, Westminster Abbey,

door het St. James’s Park naar Buckingham Palace.

Het is heel rustig zodat we alles goed kunnen bekijken. Via het Green Park komen we bij Wellington Arch. Bij ons hotel hadden we al verschillende eetgelegenheden gezien. Vind ze dan maar eens          terug als je ze nodig hebt. We zijn bij een Italiaan uitgekomen en we hebben toch lekker gegeten!!. We besluiten ‘s avonds met de bus een rondrit te maken om Londen bij avond te zien. Bij Piccadilly gaan we rondwandelen. Mensen zien er ook heel anders uit. De rokjes zijn een stuk korter dan overdag.

Op de terugweg naar het hotel hebben we niet veel meegekregen van onze stadstour. Ilse praat graag de stem na van de bus, bij welke halte we zijn en daar krijg je wel eens een reactie op. In dit geval begon een Ier tegen ons te praten. Hele verhalen.

Dit bericht is geplaatst in 2010 Londen mei. Bookmark de permalink.