20 juni Grand Canyon – Page

Er is er één jarig hoera, hoera dat kun je wel zien dat is Ilse. Zo wordt ze om vier uur ‘s morgens gewekt. Waarom nou zo vroeg, we gaan naar de Grand Canyon wandelen om de zonsopkomst te bekijken. Het valt tegen om alweer zo vroeg uit bed te gaan.

Met een grote groep lopen we naar de Canyon toe. Wat is het ontzettend koud zeg. Om kwart over vijf komt de zon op. Het duurt daarna nog even voordat de eerste zonnestralen de canyon inschijnen. Het is een prachtig gezicht.

Al snel zijn er een paar mensen die zich herrineren dat ik jarig ben. Als één schaap over de dam is volgen er meer, dus al snel feliciteert de groep mij. Na te hebben genoten van een prachtige zonsopkomst en een paar wilde elanden (speciaal voor mijn verjaardag aldus een paar Chinese meisjes Knipogende emoticon) schuiven we aan bij het ontbijt. Bij het ontbijt mag ik dan eindelijk de kaartjes openen die ik gisteren al gekregen had. Heel erg bedankt voor de kaartjes. Erg leuk om zo ver weg van huis post te mogen ontvangen Glimlach Ik heb ook nog een paar cadeautjes gekregen bij het ontbijt. Een CD van Adele, een alles in één een haarband/sjaal, drinkreservoir voor in mijn tas. Goed drinken is hier wel van belang met dit hete weer.

Na het ontbijt worden we met de bus opgehaald om terug te gaan naar de lodge om vervolgens verder te reizen. Ik stap de bus binnen en zie allemaal ballonnen en slingers hangen. Als ik dan ook zit gaat iedereen voor mij zingen.

De eerste stop die we gaan maken is aan de oost kant van de Grand Canyon. Het is nog geen acht uur dus we lopen daar bijna als enige rond. De hele dag door wordt ik nog gefeliciteerd door medereizigers (die dus niet meewaren met de wandeling). Van een vrouw uit de groep krijg ik nog een cadeautje, een dromenvanger. Zo aardig van haar!

De reis vervolgd zich verder richting Monument Valley. Eerst nog even een lunchpauze    onderweg en eten we als taartje een donut. Deze donuts zijn echt heel lekker en totaal niet te vergelijken met de Nederlandse donut (je heb echt gelijk Hans Glimlach).

Vanuit de bus zien we al een paar van die mooie rode monumenten. Het gebied is nog van de Indianen en je mag het gebied alleen in onder begeleiding van Indianen. We stappen over op een jeep. De jeep rijdt ons rond door Monument Valley. Het zijn natuurlijk geen verharde wegen, maar hobbel de bobbel over de zand/steenpaden heen. Af en toe vlieg ik van mijn stoel af. Het was één en al lachen, gieren en brullen. Het was echt heel grappig, we hadden een leuke gids. Het is echt een prachtig gezicht al die rode bergen in het landschap en ze zijn immens groot. Je ziet het wel eens op plaatjes, maar in het echt is het toch even wat anders. Na een toch van anderhalf uur komen we terug bij de bus. Wat hebben wij genoten zeg! Dat maakt mijn verjaardag weer extra speciaal Glimlach

Vanaf Monument Valley gaan we verder naar het hotel, die gelegen is in Page bij Lake Powell. Bij de supermarkt hadden we nog wat gekocht om trakteren, wat de medereizigers erg leuk en vooral lekker vonden. Daar werd natuurlijk weer voor gezongen. Bij het het hotel aangekomen ontvang ik nog een envelop. Nog een verjaarsdagsberichtje Glimlach en ook op de mail nog allemaal mailtjes. Ik voel me echt jarig.

Ook in Page is het erg warm, dus om wat af te koelen heb ik nog genoten van het extreem koude zwembad Als je jarig bent mag je zelf bepalen waar je gaat eten, dus zijn we naar een steakhouse toegegaan waar we heerlijk hebben gegeten.

Als je in Amerika geweest bent moet je toch echt wel een keer een steak hebben gegeten. Zelfs de small portion was nog erg groot!!!! De dagen zijn toch best lang en vermoeiend, vooral als je vroeg moet opstaan dus we duiken weer vroeg ons nest in. We mogen wel een beetje uitslapen, we hoeven ‘pas’ om 6:50 klaar te staan bij de bus Knipogende emoticon.

Dit bericht is geplaatst in 2011-4 Amerika 15 juni t/m 2 juli. Bookmark de permalink.

5 reacties op 20 juni Grand Canyon – Page

1. Hans van Leeuwen schreef:

moest nog aan jullie denken laatst toen ik in de sligro stond, mooie rib-eye voor 39 de kilo, wat een prijs, en als ik dan denk aan die 750 gram porties in de usa voor veeeel minder… zucht

2. Jos schreef:

Wat vet dat je zo’n groot feest hebt gehad daar zeg 😀 das enorm tof!!
    en dan ook nog een de grand canyon bezoeken en taartjes eten , wat wil je nog meer 🙂

3. Yvonne schreef:

Wat een toffe 20e verjaardag en een prachtige foto’s! 🙂

Is het een leuk ritme van vroeg opstaat en vroeg naar bed? 😉

• anita schreef:

Eerlijk gezegd bevalt het niet heel goed. We zijn nu wel aardig moe, maar morgen hebben we een vrije dag en kunnen we dus uitslapen (tot 8 uur)!

4. gerda schreef:

ja Ilse soms is jarig zijn extra leuk, fijn dat jullie van de schepping kunnen genieten.