Page – Bryce Canyon

Vandaag gaan we met een grote 4-wheel- drive naar Antelope Canyon toe. Op het internet hadden we mooie plaatjes gezien dus die staat hoog op ons verlanglijstje. Het is weer grote lol om met hoge snelheid over de weg en het zand heen te crossen. Het is nog erg vroeg als we bij de Canyon aankomen, het valt in het begin dan ook een beetje tegen omdat er haast geen licht in de Canyon valt. In de middag als het warm en zonnig is, is de Canyon op z’n mooist. Gelukkig hebben we een goede Navajo gids die ons helpt met het maken van foto’s. Hij wist precies hoe je de camera moet houden om mooie plaatjes te krijgen en wat je precies in de rotsen kunt zien. Er komt ook steeds wat meer licht de Canyon in. De gids ziet er trouwens uit als een echte Amerikaan. Zo’n donkere, stevige, grote man met een zonnebril op.

Vandaag vertrekken uit het warme Page, met 30 graden om eerst een stop te maken bij Lake Powell. Om een goed zicht op de brug te hebben moet je eerst helemaal over de brug lopen. Binnen een half uur en de hitte is het nog een behoorlijk stukje lopen, maar dan heb je ook wat. Vanaf de brug kijk je enorm ver de diepte in. Vervolgens maken we nog een fotostop vanwaar je een mooi panorama hebt op Lake Powell.

We lunchen in Kanab, een populaire locatie voor het filmen van westerns. Wij mogen zelf ook meedoen in onze eigen western. Hans is de soldaat en Ilse en Anita zijn Indianen. Bij het uitdelen van de verkleedspullen krijg je te horen wat je moet doen als je aan de beurt bent. Samen met de Engelse bus zijn we met een mooie groep. Het wordt een hilarisch gebeuren waarna we een “Dutch-oven-style”buffet aangeboden krijgen. Knoflook en bonen zijn weer veel gebruikt.

Ons eindpunt van vandaag is Bryce Canyon. Onderweg zien we diverse hertjes lopen. Vanaf het vierde uitzicht punt lopen we terug naar het eerste uitzichtpunt. Het is een mooie wandeling langs de Canyon zodat je dicht langs de Hoodoos, rotsformaties loopt. Deze rotsen kleuren van wit tot lichtrose tot oker. Heel erg byzonder. We zien zelfs mensen helemaal beneden in de Canyon lopen. De wens van Anita is om ooit terug te komen om helemaal naar beneden te lopen. Op de foto’s is de grootsheid van al het moois helaas niet goed te zien! Onderweg zien we ook nog een paar mooie vogels, gele en blauwe 🙂

We slapen in een mooi hotel vlak bij de Canyon. Het is een heel groot terrein langs de weg met benzinestation, winkel, souvernirshop, er is nog een zwembad in het hotel, tegenover zit Oldtown, en je kunt nog een wandeling maken naar een meertje toe. We kwamen pas om half zeven bij het hotel aan en na alle noodzakelijke dingen hadden we helaas geen tijd meer om al de dingen te doen die we hadden willen doen en we liggen vaak vroeg in bed!

Ps. bij de vorige dagen zijn nog een paar foto’s extra geplaatst

Dit bericht is geplaatst in 2011-4 Amerika 15 juni t/m 2 juli. Bookmark de permalink.

3 reacties op Page – Bryce Canyon

1. Hans van Leeuwen schreef:

oh en ik ga wel mee naar beneden de volgende keer anita 🙂

2. Hans van Leeuwen schreef:

mooi dat antelope canyon

3. gerda schreef:

ha Hans je staat er als een prachtig gegoten beeld op!