zuurstokken en Denemarken

dag 26 -30 maandag 13 t/17 augustus

Maandag rijden we weer verder richting het zuiden, er komt toch een einde aan deze reis. Al snel maken we de eerste stop bij een mandenmakkerij waar een oud mannetje met de hand manden maakt. Wat een vakwerk! Daarna stoppen we bij een hotel met een leuk dorpje erbij. Houten huisjes met oude ambachten, en kleine ouderwetse winkeltjes. Erg leuk om te bezoeken. Ze hebben er zelfs wafels. Tja, we moeten toch even kijken of deze net zo lekker zijn als die in Noorwegen. De Noorse winnen het toch van de Zweedse maar ze smaken alsnog prima hoor.

Aangezien het vandaag weer prachtig weer is willen we niet te lang doorrijden. Het is jammer om dan de hele dag in de camper te zitten. Dus we nemen de eerste camping die we tegenkomen en brengen daar de rest van de dag door.

We zakken steeds verder naar het zuiden af. Jos vraagt zich af wanneer we mogelijk langs de zuurstokfabriek komen. Als verrassing zijn we er een dag eerder dan hij verwacht. Hij ziet in het dorp allemaal winkels en vraagt zich bezorgd af waarom wij hier niet stoppen.   We willen graag eerst de zuurstokfabriek laten zien die we zelf een aantal jaren geleden hebben bezocht. Terug in het dorp moeten natuurlijk alle snoepwinkels bezocht worden. Ook in alle winkels maken ze zelf de zuurstokken. Je kunt hier uren naar blijven kijken

Op de camping komen we er achter dat we de sleutel nog hebben van de vorige camping voor het elektra. Oepsie. Hopelijk word deze met de post weer netjes terugbezorgd.

We komen in een file terecht vanwege werkzaamheden. Bij een groot meer zien we mensen in het koude water zwemmen. Wij zoeken liever de bosbessen. Ook lukt het om bij de kust uit te komen. Helaas voor de mannen lukt het niet om hier een hengel uit te gooien.

Via een ferry gaan we naar Denemarken. We willen kijken of het bloemen eiland mooi is. Helaas werkt het weer niet helemaal mee. zodra wij in Denemarken aankomen word het bewolkt en op het bloemeneiland gaat het zelfs een klein beetje regenen. We raken niet onder de indruk en komen zo snel in Duitsland aan.

Na nog een overnachting in Duitsland komen we op vrijdag 17 augustus veilig weer in Zwolle terug.

Dit bericht is geplaatst in 2012-3 Noorwegen. Bookmark de permalink.