Dag 21 en 22 Colombo

26, 27 november 2021.
Tegen Colombo aan ligt de Talangama Wetlands, nog even een klein stukje natuur voor we in de grote stad komen.

Willen we terug naar Nederland zijn we een negatieve pcr-test nodig. Om de hoek van het hotel in Colombo is een ziekenhuis waar we bijna gelijk aan de beurt zijn om te testen. ‘s Avonds krijgen we de uitslag en we mogen naar Nederland.
‘s Middags gaan we een rondje om de stadsvijver lopen. Bijzondere gebouwen staan hier op een kluitje. Een zakenman houdt ons aan en vind dat we echt naar het winkelcentrum moeten gaan. Het is black friday en de sieraden zijn een stuk goedkopen. Jammer maar niet aan mij besteed.

Colombo – uitzicht vanaf het hotel in een klaslokaal
Colombo – Huiskraai met vis
Colombo – Bussen zijn in Sri Lanka zeer kleurrijk

De laatste ochtend willen we naar het strand, nog even genieten van de warmte voor we terug moeten naar het koude Nederland. We moeten naar de wc en gaan bij het eerste hotel aan de beveiliger vragen of we naar het toilet mogen. Geen probleem de butler brengt ons wel. In de gang zien we allemaal foto’s van bekende wereldsterren, we zijn in een super luxe hotel terecht gekomen, Galle Face Hotel.
Bij het strand komen we de zelfde zakenman van gisteren tegen. Opnieuw probeert hij ons naar het winkelcentrum te krijgen, mislukt. Hij regelt wel voor ons een tuktuk zodat we de bezienswaardigheden van Colombo kunnen bekijken.
Hebben wij weer… is de tuktuk bestuurder een Boeddhist, dus waar ga je als eerste naar toe…. naar een Boeddhistische tempel. Wel verrassend hoe mooi deze tempel is. We stoppen ook bij een Hindoeïstische tempel, maar hij stopt een heel stuk voor de tempel en de chauffeur gaat nu vast niet mee. Daarna blijft er van het uur niet veel tijd over om andere dingen te bekijken, maar dat geeft niet.

Colombo
Colombo – De boulevard wordt gerenoveerd
Colombo – Station
Colombo – Hindoeïstische tempel
Colombo – Boeddhistische tempel
Colombo – Boeddhistisch tempel met muzikanten
Colombo – Boeddabeeld van jade
Colombo

Ruim op tijd worden we naar het vliegveld gebracht. We moeten tot 2 uur voor vertrek wachten voor we eindelijk onze koffers in kunnen leveren, wat een traagheid… Zo kan het vliegtuig nooit op tijd vertrekken. Dit klopt uiteindelijk ook, we vertrekken zo’n half uur later dan gepland.
In Dubai hebben we een lange overstap van ruim 6 uur. We zijn blij als we weer in het vliegtuig zitten zodat we kunnen slapen, wat zelfs een beetje lukt. Iets later dan gepland komen we terug in Nederland en komt er een eind aan een hele mooie reis…

Colombo – Zitten we echt op het vliegtuig of zijn we in een laboratorium beland
Dubai – Even slapen
Dit bericht is geplaatst in 2021-9 Sri Lanka. Bookmark de permalink.