Op naar het zuiden

Dag 23 donderdag 17 juli

Station van Drivstua

Vertrokken uit Steinkjer de E6 volgend naar Trondheim. Vanaf Trondheim regen tot Oppdal. Oppdal is een echte vakantie/wintersport plaats. Hier hebben we gewinkeld en een softijsje gehad 😀 Ilse en Anita waren in Zwolle op een winterfair geweest, waar iemand glaswerk van een Noor verkocht uit Oppdal. Laten we nu net tegen zijn winkel aanlopen! Het trollenmuseum hebben we uiteraard ook bezocht.Anita staat los op een hangbrug!!!

In Oppdal is het aan het opklaren en krijgen we blauwe lucht. We gingen richting Dombas en zijn verschillende keren gestopt. We zijn bij de Magalaupet geweest. Dat is een sterke stroomversnelling waar water door de rotsen word geperst. Erg leuk om te zien. Daarna kwamen we een hangbrug tegen en dat wilden wij natuurlijk niet overslaan. Zelfs Anita is erover geweest, en hoe?! HIHI we hebben ons kapot gelachen. Ze ging al gillend en met knikkende knietjes en verkrampte handen van het vasthouden erover. We hebben nog mooie treinstationnetjes gezien, wat een plaatjes. En overal door heel Noorwegen zie je spoorlijnen en nergens een trein maar vandaag pats boem zomaar 3 treinen gezien. Verder hebben we nog een grote waterval gezien en gingen we op zoek naar en natuurpad in een moerasgebied zodat je over plankjes hMagalaupeteen moet lopen. Helaas hebben we het niet kunnen vinden. We hebben genoten van de prachtige vergezichten. Onderweg kwamen we nog bij de Slettafoss. We dachten dat het heel ergens anders lag. Dit is de eerste waterval met trollenkraam die we 3 jaar geleden zagen. Wel leuk om dat te zien. Het lijkt dan de dag van gisteren dat je er geweest bent.

Door al deze stops was het al best laat en konden we niet meer in Geiranger aankomen en moesten we dan toch maar overnachten op de Trollstigen camping waar we 3 jaar geleden in een huisje hebben gezeten. Wat vind Ilse dat nou jammer, nou niet dus! HIHI. We hebben ook nog een woordje geleerd. Hadabra, dat betekent iets van doei of tot ziens.

2008-07-17-134746-E6-Oppdal 2008-07-17-144744-E6 Magalaupet bij Oppdal 2008-07-17-145532-E6 Magalaupet bij Oppdal 2008-07-17-144852-E6 Magalaupet bij Oppdal 2008-07-17-145944-E6 Magalaupet bij Oppdal

2008-07-17-154133-E6 Kongsvoll station 2008-07-17-161005-E6 ten noorden van Dombas

Dit bericht is geplaatst in 2008 Noorwegen 26 juni t/m 29 juli. Bookmark de permalink.

Eén reactie op Op naar het zuiden

1. Yvonne schreef:

Wederom nice!
    Leuk om weer al jullie dagverslagen te kunnen lezen.