2014-3.06 Grand Canyon

De eigenaar van de Fire Tree B&B in Monument Valley, adviseerde ons om naar het Navajo National Monument te gaan. Hier zijn rots woningen te zien. Wij hebben het advies opgevolgd en dit park een bezoek gebracht. In de hitte zijn we een stuk naar beneden gelopen om de rots woningen van een (grote) afstand te bekijken. Het is vooral erg bijzonder wanneer je bedenkt dat mensen dit vroeger zelf gemaakt hebben! Na deze stop gaan we verder richting de Grand Canyon. We rijden aardig door omdat we om half vier op het vliegveld van Tusayan bij de Grand Canyon moeten zijn. We gaan een vlucht maken over de canyon. Jos is al gestresst omdat hij denkt dat we te laat komen. Dat blijkt niet nodig te zijn, want het is hier één uur vroeger. Dus daar zitten we vervolgens…. een uur te wachten. Onze hotelkamer is nog niet schoon, dat is rondhangen in de lobby die nu helemaal bezet is door ons.

0660 Navajo National Monument 0662 Navajo National Monument 0666 Onderweg naar Grand Canyon
Omdat we het wachten zat zijn gaan we richting het vliegveld. Deze ligt letterlijk op drie minuten afstand van ons hotel. We dachten dat er een hele procedure zou volgen, dat was niet waar en konden we weer ruim een half uur op onze kont zitten. Gelukkig zijn we inmiddels ervaren in wachten, dus dat komt goed! Vanaf de terminal hebben we zicht op “ons” vliegtuig(je), waar we met 12 man in passen. De ruimte is zeer beperkt, Jos’ zijn benen passen niet tussen de stoelen. Wanneer we vertrekken vertelt de piloot doodleuk dat we last zullen hebben van hobbels in de lucht. We zijn nog amper in de lucht en we begrijpen direct wat hij bedoelt. Terug kunnen we niet meer, we kunnen niks anders doen dan rustig blijven zitten en genieten van het uitzicht. Erg prettig is de vlucht niet. Het is af en toe net een achtbaan. Je voelt het behoorlijk in je buik. Onderweg zien we vanuit het vliegtuig een aantal bosbranden die er ook voor zorgen dat het zicht wat minder is. Er hangt een behoorlijk blauwe waas over de canyon. We zitten nu in de regenperiode waardoor er vooral ’s avonds regen kan vallen en ook behoorlijk kan onweren. Wij hebben al een paar thunderstorms meegemaakt. Deze thunderstorms zorgen er onder andere voor dat de bosbranden ontstaan.

Hoe langer we vliegen hoe witter Jos wordt. Wanneer we weer met beide benen op de grond staan zijn we erg blij, ook al hebben we enorm genoten van het uitzicht. Anita die alles eng, spannend vind en al last heeft van een auto die op de rem trapt heeft nergens last van gehad. Citaat: “Ik heb lekker relaxed genoten, nergens last van gehad! Was er iets dan?!” Voordat we op zoek gaan naar een plaats om te eten laten we Jos eerst even slapen om bij te komen. Een grote jongen maar zijn maag kan niet zoveel aan 😉

0683 Grand Canyon 0690 Grand Canyon 0696 Grand Canyon
De volgende dag gaan we de canyon bekijken vanaf de grond. Al vrij snel wordt het aardig bewolkt en vallen er een paar druppels. Ideale omstandigheden voor het maken van een wandeling langs de rand van de canyon. In bijna alle nationale parken rijden shuttle bussen. Zonder deze bussen kan je niet alle delen van het park bereiken. Het fijne hiervan is dat je in delen van het park komt waar het minder druk is en je niet struikelt over de busladingen met chinezen (of japanners. We kunnen ze nog niet onderscheiden). Het nadeel is dat het meer tijd in beslag neemt en we daardoor niet overal kunnen stoppen. We komen voor de verandering weer eens tijd te kort. We moeten ook weer door naar onze volgende bestemming en gaan  terug naar de auto. Met de auto gaan we richting Desert View om vervolgens af te reizen naar Page. De Grand Canyon is erg indrukwekkend qua  grote, maar wij vinden het niet het mooiste park.

0712 Grand Canyon 0713 Grand Canyon 0716 Grand Canyon 0726 Grand Canyon 0730 Grand Canyon 0738 Grand Canyon Desert View 0743 Grand Canyon 0741 Grand Canyon 0739 Grand Canyon Desert View 0744 Grand Canyon

0701 Tusayan

Dit bericht is geplaatst in 2014-3 Amerika. Bookmark de permalink.

2 reacties op 2014-3.06 Grand Canyon

1. Miny schreef:

Hoi,
    prachtig allemaal zeg! erg indrukwekkend. Ik heb Marlinde gesproken, weer ‘gewoon’ aan het werk. Wát een hoop ervaringen in een paar weken! Dat zal ook voor jullie gelden. Heb het goed met elkaar!
    groet, Miny

• anita schreef:

Elke dag (nou ja meer de volgende ochtend zeer vroeg) foto’s sorteren, zodat je bewust de dag herhaalt, anders rol je van het een in het ander. Loop regelmatig met een big smile rond, als ik iedereen zie verwonderen, genieten