2022-4-h Forks

4 augustus
En dan mag ik het stuur overnemen. Ik weet niet wat het is, zodra ik mag rijden vallen de mannen alle drie weer in slaap. Het weer wordt langzaam aan beter, tegen de tijd dat we aan de kust zijn is het rond de 20 graden en schijnt de zon volop. Ik had graag willen overnachten aan de kust bij Kalaloch Lodge. Deze was helemaal volgeboekt. Een prachtige locatie, hoog gelegen op een klif. Het restaurant is nog niet open. Om de tijd te vullen gaan wij hier het strand op en zien het vloed worden. De geul waar mensen eerst makkelijk door heen konden waden, wordt snel een kleine rivier.

Het strand bij Kalaloch Lodge

Binnen een uur zijn we in het Forks Motel. Lekker uitrusten en nieuwe energie opdoen.

5 augustus Forks 21°
De jongens ontbijten met een halve avondmaaltijd van gisteren. Hans en ik starten met een beetje fruit en yoghurt. Gisteren kregen we op een parkeerplaats van iemand super grote pruimen. Ze had er veel te veel voor haar zelf gekocht. Daar zeggen wij geen nee tegen.

Om de hoek van het Motel zit een breakfast drive-in. We stellen ons in dat het niet iets bijzonders zal zijn. De bagel met roomkaas is mijn lekkerste ontbijt tot nu toe. Als lunch hadden we bagel met ham en cheddar gekozen. De ham is meer, groter en dikker dan de bagel. De jongens weten nu al waar ze morgen hun ontbijt moeten scoren.

Fork
Fork Mocha Motion

Hoh Rain Forest 26°
Op naar het regenwoud. De lange weg naar de entree is al een feestje. De weg kronkelt langs de helder, blauwe rivier. Bij de entree worden de Amerikanen nauwkeurig gecontroleerd op hun jaarpas met ID. Wij hoeven maar te zwaaien met de pas en kunnen doorrijden. Het al heel druk, fijn dat er een plekje voor onze auto over is.

Op naar Hoh Rain Forest

We lopen de Hall of Mosses, Het jungle-meisje komt bij mij los. Het is hier al een tijd(je) droog er drupt totaal geen regen door het mos. Oh wat is dit al mooi en ik kan het me zo voorstellen hoe het er uit ziet met alle regen.

We zien een bijzonder natuurwonder; nurselogs Een grote boom valt om. Hier groeien weer nieuwe bomen op zoals de Hemlock, die gevoed worden door de omgevallen boom. Deze bomen zijn ondertussen al tig meters hoog. De omgevallen boom verteerd en de bomen lijken bijna te zweven en ze vallen niet om. Soms met een paar wortelpunten in de grond.

Hoh Rain Forest – Hall of Mosses – Nurselogs

Joran hoort en ziet iets bewegen. Ja hoor, loopt daar een beer op korte afstand. Hij is banger voor al die mensen dan wij voor hem. Het gaat allemaal zo snel dat je geen tijd hebt om een goede foto te maken.

Hoh Rain Forest – Hall of Mosses

De tweede trail; Spruce Nature Trail is minder bemost, toch zeker net zo spectaculair met alle grote bomen en het zicht op de rivier.

La Push – Rialto Beach 26°
Bij La Push gaan we de zee bekijken. Wat een dode bomen bende bij Rialto Beach. Om op het strand te komen moeten we over de boomstammen klimmen. Het strand bestaat hier uit zand en veel platte ronde stenen. Een straffe frisse wind zorgt ervoor dat we een kleine ronde over het strand maken en ons snel opwarmen achter de bomen en zandduinen. Bij La Push gaan we een tweede poging doen of we nog tidepools kunnen zien. Helaas het tij is niet goed, wel bruine pelikanen, ook mooi. Ik ben geen waterrat, toch lig ik als eerste in het zwembad. Zelfs ik stap zo in dit lekkere water.

La Push – Rialto Beach, Joran zijn Pelikaan foto

6 augustus La Push – Second Beach 21°
Opnieuw is het voor de mannen genieten met het ontbijt, zij mogen de restjes opmaken van hun pizza. Zo handig dat er bijna op elke kamer wel een magnetron staat. Bij de Drive Thru Espresso haal ik opnieuw een paar bagels voor tussen de middag, met fruit komt het helemaal goed. We willen kijken of het eb genoeg is om de tidepools bij La Push te vinden. Onderweg naar La Push zien we weinig verkeer. Toch staat de parkeerplaats bijna vol als we voor 10 uur al in La Push komen. Vanaf de parkeerplaats lopen we eerst 1,5 kilometer door het bos, heuvel op en ook weer af om bij het strand te komen. Best wel pittig, en dit zullen we ook terug moeten lopen. Het strand is hier prachtig. Ook hier liggen enorme rotsen voor de kust. Met een beetje moeite kunne we een aantal zee anemonen vinden. Edgar beloofd een zoutwater aquarium te maken zodat ik elke dag naar de onderwaterwereld kan gaan kijken…

Dit bericht is geplaatst in 2022-4 West-Amerika, 2022-4-h Forks. Bookmark de permalink.