2022-4-j Seattle

8 augustus Seattle 31°
Het ontbijt van gisteren was zo voedzaam dat we vandaag opnieuw in het hotel gaan ontbijten. Ze zijn zo druk dat we veel geduld moeten hebben voor we ons eten krijgen.
Blij dat ik een paar uur geleden al wat fruit heb gegeten.

En dan is het tijd om naar Seattle te gaan. Ik slurp nog een keer alle mooie natuur in mij op, in Nederland is straks alles platter dan plat.
We nemen de veerpont naar Seattle en zien zo de skyline vanaf het water, prachtig.

Zicht op Seattle
Seattle

Joran wil graag naar een uitzichtpunt. We parkeren netjes in een parkeergarage en hoeven maar een kwartiertje te lopen. Deze stad ligt op heuvels en met 31 graden is dat best een uitdaging.
Komen we bij het uitzichtpunt, zie ik genoeg parkeerplekken… tja je kunt niet altijd 6 gooien (onze uitspraak kwam zeker minimaal 1 x per dag voorbij) Terug naar de auto trakteren we ons bij een koffietentje op een lekkere kop koffie.

Vanaf de parkeergarage is het nog een half uurtje dwars door de stad naar het hotel om de hoek van het vliegveld. De laatste keer uit eten in Amerika betekent voor de mannen een hamburger, geef mij maar een salade. En wat jammer dat we gekozen hebben om de twee toetjes met z’n allen te delen, wat waren ze lekker..

De grote reorganisatie van de koffers kan plaatsvinden. We gaan nu niet veel handbagage meenemen. We hopen dat onze koffers straks netjes op de band liggen en anders worden ze wel thuis bezorgd.

9 augustus Seattle internationale AirPort 27°
We mogen uitslapen… hoe doe je dat?! Gewoon klaar wakker om 4 uur.. Net voor ik in slaap viel had ik een goed idee hoe ik de bagage in zo min mogelijk koffers kan krijgen, omdat om 4 uur uit te voeren zullen de mannen vast niet kunnen waarderen. Als iedereen wakker is ga ik mij uitleven op het betere inpak werk. Daarna nemen we alle tijd om te ontbijten. Joran eet alsof hij in geen dagen gegeten heeft, waar laat hij het toch…

Op een kwartiertje rijden van het hotel kunnen we de auto inleveren, 4699 km hebben we totaal gereden. We worden met een shuttlebus naar het vliegveld gebracht. Veel te vroeg zijn we aanwezig, toch kunnen we de koffers al afgeven en door de security. Blijft een lastig moment voor Joran, toch gaat alles vlotjes met wat geduldige hulp van de medewerkers. En dan gaat het lange wachten beginnen. Zo nu en dan een rondje lopen, straks zitten we nog uren op onze stoelen.

10 augusuts Schiphol 21°
Precies volgens schema vertrekken we richting Nederland. Eerst nog genieten van Amerika vanuit de lucht. Binnen een uur krijgen we ons avondeten waarna ik gelijk probeer om te slapen. Heb de halve vlucht geslapen, zo fijn. En dan sta je in een verschrikkelijke lange rij te wachten bij de paspoortcontrole…dit gaat heel lang duren.. Gelukkig gaat de zelfscan open op een moment dat we nog uit de lange rij kunnen stappen. En dan afwachten hoeveel koffers er aan komen op Schiphol.. 1, 2 en ook de 3e koffer is er. Door naar te trein, waar we nog net een zitplek kunnen krijgen. Ilse haalt ons op van station Zwolle en zijn we binnen no time thuis. Nu nagenieten van een mooie, afwisselende reis..

Een laatste blik op de bergen
Dit bericht is geplaatst in 2022-4 West-Amerika, 2022-4-j Seattle. Bookmark de permalink.