2022-4-a. Op naar Amerika – San Francisco

19 juli 2022 39°
De warmste dag van het jaar. Ilse brengt ons naar de trein. Alsof we het niet warm genoeg hebben zitten we opgepropt in de auto. Extra handbagage voor het geval er een koffer niet aan de andere kant van de Oceaan aankomt, tjonge zo lijkt het net of we gaan verhuizen…
We besluiten op tijd met de trein naar Hoofddorp te gaan. Bij van der Valk hebben ze airco op de kamer en dat is wel heel erg fijn. Het restaurant is helemaal vernieuwd. Het eten is nog steeds top. Zo binnen heb je geen idee hoe warm het buiten is. Lekker vroeg slapen, morgen moeten we vroeg opstaan om 5 uur.

Wachten op de trein in Zwolle
De nieuwe entree Van der Valk A4 Schiphol
Nog steeds Delfstblauwe gangen

20 juli 28°
Ik schrik met rot, we hebben ons verslapen het is 5 over zeven. Als mijn ogen echt scherp gesteld zijn, blijkt het 5 over half 2 te zijn. Door de schrik ben ik zo wakker dat de laatste uurtjes langzaam voorbij kruipen.
Kwart over 6 zijn we op Schiphol. Het is al behoorlijk druk. Toch zijn we overal snel doorheen en zitten we om half 8 aan ons ontbijt. Heerlijk bijkomen, want ja je weet niet hoe druk, druk zal zijn en nu wachten tot we aan boord mogen.
We vertrekken bijna een half uur later dan gepland. Voor je het weet zitten we al aan het diner.. Nou dan maar ook snel een uiltje knappen toch? Als we boven Canada vliegen bij Pond Inlet is het helder en zien we enorme gletsjers, zo prachtig.

Nu nog lekker rustig
Crater Lake

San Francisco 15°
Verrassend snel zijn we door de douane. De eerste koffers liggen op de band. Tja 2 van de 3 koffers hebben we. Ze beloven dat morgen de laatste koffer alsnog bij het hotel gebracht zal worden. Dan begint het zoekplaatje naar de huurauto. Een aardige man verteld hoe we met de airtrain naar de rental cars kunnen komen. Een mooi ritje van 5 minuten. We zien overal lange wachtrijen bij de verhuurmaatschappij, bij Hertz staat de kortste rij….
Man o man wat moeten we een geduld hebben om na 3 uur dat we uit het vliegtuig zijn gekomen onze auto uit de garage op te mogen halen. En wat voor auto zeg…niet normaal wat een slagschip. Op naar het hotel. Midden door een stad waar altijd file is. We horen en zien de rookpluimpjes omhoog gaan bij een ongeluk.
Ik moet ogen overal hebben, wat een chaos op de weg en toch komen we in 1 x aan bij ons hotel Caza bij Fisherman’s Warf. Het laatste stukje was net een achtbaan met al die steile straten, wel heel gaaf. Om 18 uur ploffen we neer op onze kamer.
We willen wat spullen uit de koffer pakken…nee he…is het niet onze koffer… We hebben echt tig x de hele band met koffers voorbij zien komen.. dus houden we 1 koffer over. Wat kan je blij zijn met zoveel handbagage, dat we allemaal 3 setjes kleding hebben.
Hans en Edgar vallen om. Joran wil nog heel graag terug lopen naar Lombard Street. Het is niet ver, maar oei die steile straten en het is voor ons gevoel al midden in de nacht… Om 20 uur zijn we terug op onze kamer.

Lombard Street

21 juli 16°
Tot half zes slapen voor een eerste nacht is erg goed. We starten langzaam op. Koffers worden opnieuw gesorteerd en ja je mist toch wel het nodige als er 2 koffers ontbreken.
Tegenover ons hotel bij Cafe Caza gaan we ons ontbijt scoren die we in het hotel opeten. Daarna gaan de jongens op pad met camera en drone.
Wij gaan terug naar het vliegveld om een koffer terug te brengen die niet van ons is en om nu de tweede ontbrekende koffer aan te melden. San Francisco buiten de spits rijdt toch een stuk prettiger. Een plekje vinden in de long parking gaat het niet worden, buiten zijn er nog genoeg plaatsen vrij. We genieten nu om met de air-train naar het vliegveld te gaan. Op het vliegveld zijn we zo klaar en ze gaan er echt vanuit dat de koffers vanavond in ons hotel staan. Toch eerst zien om dit te geloven.

Cafe de Casa
Met de Air-train naar het vliegveld

Ondertussen worden we overladen met foto’s en de eerste drone beelden van Lombard Street. Bijna tegelijk met de jongens zijn we terug op onze kamer. Wij deels blij dat we een koffer kwijt zijn, en de jongens blij dat ze samen een stukje van de stad verkend hebben. Nadat de mannen een powernap hebben gedaan, gaan we naar Palace of fine arts. Beetje jammer dat Joran zijn console vergeten is… tja morgen in de herkansing om drone te vliegen.
We zijn nu heel dicht bij het water waar we de Golden Gate Bridge kunnen zien. Geheel in stijl zitten de pijlers in de wolken.
Vlak bij het hotel gaan we een lekkere pizza eten. De ober is helemaal verbaasd als we nog een kleine pizza willen om te delen.
Hierna terug naar het hotel, de energie is op. Een mooie eerste dag.

Palace of fine Arts met de drone
Palace of fine Arts
Palace of the fine Arts
The Golden Gate Bridge in de wolken
Spreeuw
Jonge spreeuw
Kwak

22 juli San Francisco – North Face 17°
Wat een herrie vannacht op straat. Onze straat is op donderdag nacht tussen 2 en 6 uur aan de beurt om schoongemaakt te worden… Zal je vast aan wennen als je hier woont.
We starten met een ontbijt die we bij elkaar gesprokkeld hebben in het winkeltje van het hotel. We hebben alle tijd, de winkels gaan pas om 10 uur open. We gaan op jacht naar jassen voor ons allemaal en een dunne fleece voor Joran. Het is hier best fris met de wind, en we zullen meer plekken tegen komen waar het koeler zal zijn.
Met de auto gaan we naar Union Square. We doen een rondje op zoek naar de harten die op elke hoek stonden, er staat er nu nog 1.
Bij de North Face winkel ontdekken we dat ze pas om 11 uur open gaan zoals zoveel winkels dankzij Covid. Ik heb alle tijd om een paar straten te bewonderen met alle grote gebouwen.
Wat fijn, North Face heeft voor ons allemaal de spullen die we nodig zijn. Tijd om op onze kamer te genieten van een kop koffie met een muffin.

Union Square

Golden Gate Bridge
De jongens gaan samen op pad om drone te vliegen bij Palace of the Arts, wij mogen een powernap doen.
We krijgen bericht dat de jongens naar de Golden Gate Bridge lopen, wij gaan met de auto die kant op. Wat een triest beeld als je de zwervers ziet. Ze zoeken de prullenbakken helemaal na of er nog iets eetbaars in zit.. Uit frustratie gooien ze het afval op straat, zodat de volgende zwerver het niet nog een keer hoeft te controleren (?!)
Wat hebben wij geluk, na dagen dat de brug in de mist/nevel zat, mogen wij de hele brug zonder bewolking zien. Van alle kanten kunnen wij de brug goed bewonderen. Joran wil nog graag foto’s maken bij Fort Point Rock. Tja hoe je daar precies moet komen weten we niet en er staat zoveel wind, hier wil je niet naar beneden lopen. En wat is het fijn om nu een jas aan te hebben…

Golden Gate Bridge

Pier 39 17°
Lopend kunnen Hans en ik naar Fisherman’s Warf, wij willen de zeeleeuwen ook wel zien. Ondertussen zoeken de jongens een restaurant uit waar we gaan eten. Wat was het smullen van de visgerechten… jammie… goed uitgezocht Edgar! Elke dag kunnen we een half uurtje langer opblijven, nu hopen dat we morgen ook een half uurtje langer slapen.

Fishermans Warf
Zicht op Alcatraz

23 juli
Om 7 uur ben ik zo nieuwsgierig dat ik naar de receptie loop. En ja hoor er is 1 koffer binnen gekomen. Hoe blij kan je zijn… nou echt heeeel erg blij. Zeker voor Joran en mij want onze schoudertassen voor de camera zit in deze koffer. Joran stuitert gelijk als hij wakker is en wil nog heel graag naar Lombart street om drone te vliegen. Hier komt hij een motorrijden en wielrenner tegen waar hij ook een filmpje voor maakt. Na een paar uur komt hij nog drukker terug dan dat hij weg ging, maar wat heeft hij het naar zijn zin gehad.. Ondertussen hebben wij een ontbijt en lunch bij elkaar gezocht.

Dit bericht is geplaatst in 2022-4 West-Amerika, 2022-4-a San Francisco. Bookmark de permalink.